Närmre solen.

Soliga dagar, som idag brukar jag försöka vara klok och stanna i skugga/ inne under de värsts soltimmarna för att inte bränna mig för mycket. Men jag vet i tusingen om det är nån mening med det när jag efter två timmars pluggande i solen mellan 2 och 4 är rödare än en kokt kräfta på hela baksidan, ont gör det med. Hur ska jag kunna sova inatt? Hopplöst är det, för antingen får jag ju hålla mig i inne typ hela dagen eller bylsa på med en massa kläder för att skydda. 
Sen har jag ett "problem" till, jag får dödligt ont i ögonen av allt ljus med. Eller ja, det i sig är ju inget större problem, bara att ta på ett par solglasögon. Om det nu hade funnits några jag passade i då.. 
 
Ja, såhär går det när man placerar en blek, blåögd svensk långt närmre solen än hon är anpassad för.
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0