Hällregn.

Idag har vi varit och klättrat på farligt branta klippväggar. I hällregn.
Förutom regnet var det toppen, finfin utsikt, höjdskakigaben och adrenalinkick. Tyvärr hann vi bara börja på den gröna banan innan regnet tilltog, så när vi klättrat klart den bestämde vi oss för att vandra tillbaka till bilen och återkomma för de svårare banorna en lite torrare dag. 
 
Intressant hur vi alltid lyckas ha otur med vädret när vi ska på utflykt. Det spelar ingen roll om det handlar om skidor, cykling, vandring eller klättring, eller om det för den delen varit skinande sol tills den minut vi sätter oss i bilen. Synd, kameran har ju en tendens att få stanna hemma sådana dagar.
 
 
Något en aning mer värmande är det underbart goda théet vi drack hos Laurène igår. 
Lakrits/mint. Jag vet, det låter skitäckligt och jag hade inte druckit det om det inte var för att det var det enda kvällsthéet dom hade hemma, något jag inte var det minsta tjurig för så snart jag smakade. Iallafall så offrar jag härmed 654,81 kubikcentimeter av den dyrbara platsen i resväskan hem för 25 koppar thé. Hoppas nästan att det inte finns i sverige, så jag inte slösar plats i onödan.
 

"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0