Fika.

Lagom tills jag har fått tillbaka lusten att skriva här och dela med mig om vad som händer så har kameran blivit ovillig att följa med på äventyren. Inte för att det är så kul att fota när det mesta man ser är grå moln och regndroppar, men vetikattsingen om det inte hade varit trevligt med lite mer bilder här?
 
På tisdag ska jag till alperna (tror jag. Förlåt Morfar, jag ska plugga geografi!) och titta på stenar i tre dagar med klassen. Läraren har sagt till oss att ta med mössa, vantar och allmänt varma kläder för har vi otur blir det minusgrader på morgonarna. Fast där någonstans går min gräns, jag fryser hellre lite än går runt i mössa i mitten på maj (skickade dessutom hem alla mina vinterkläder med Mormor och Morfar när dom var här). Sådetså - kommer man från norden så gör man. Någon gång ska det väl bevisas.
 
 
Vi ska iallafall ha med oss picknick till den fösta dagen och vad passar då bättre än nutellabrownies med salta jordnötter? Inte bara det såklart - jag behövde mest en anledning att testa ett nytt recept.
 
Sagt och gjort. Jag letade fram paraplyet och sprang mer på stan för nutellashopping.
 
Lagom till dom var klara kom Hervé och Corinne in från en regnig promenad och kokade thé. Sen blev det en fikastund med provsmakning, husprat och reseplanerande. Fint som snus. Hoppas nu bara att det blir nån liten brownie kvar tills jag ska packa matsäcken.
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0