Äntligen.

Nu har solen kommit tillbaka efter vad som känns som en evighet med grå moln, storm och oavbrutet regn. Åh, jag (och alla andra med för den delen) håller alla tummarna och tar i trä för att våren är här för att stanna denna gången.
 
Valborg har hunnit passera ännu en gång utan mig i majbraseland. Här var det en tisdagskväll som alla andra, vi åt kvällsmat, tittade på nyheterna och slocknade ganska snart.
1a maj vet dom iallafall vad det är här, det samlas folk i stan för arbetstjohejs, som hemma med andra ord. Och så anordnas det ett lopp som jag inte tänker springa.
 
Idag har jag brutit mot mina konservativa regler om julmat med.. Jag bakade en mjuk pepparkaka (fast det inte är jul!!) - den blev i vart fall mycket uppskattad. Så istället för att skriva osammanhängande trams här ska jag översätta receptet nu på en gång.
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0