Pysselfia.

Det finns ju som bekant en hel del saker med den franska skolan som jag inte är så förtjust i, men i stället för att bara fokusera på det negativa så tänker jag visa er lite av mitt senaste projekt i Arts Plastiques.
 
Uppgiften går ut på att vi fick ett uppslag i ett uppslagsverk, detta ska vi låta oss inspireras av och vi får presentera resultatet hur vi vill.
Mitt upplag handlade om arkitektur, den franska konstitutionen och så var där bilder på fina och mindre fina insekter.
 
 
Alltså ska jag göra en insekts-domstol!
 
 
Igår inhandlades det lera.
 
Och nu ägnar jag mig åt att skapa små små insekter i olika former. Vilka senare ska målas för att bli så naturtrogna som möjligt.
 
Nu har jag äntligen kommit över en lite låda med genomskinligt lock. Denna fick en liten lapp och agerar nu pyssel-materials-förråd. Något jag har saknat väldigt mycket.
 
"

Kommentarer
Postat av: Amanda

Finns det Arts Plastiques på din skola? Ingår det i natur? Nu är jag minst sagt avundsjuk. Det ser jätte fint ut! :)
Kram

Svar: Tack sâ mycket! Vi har tre timmar i veckan dâr vi kan vâlja mellan ett antal âmnen, dâribland Arts Plastiques.Kram
Fanny

2013-01-13 @ 20:41:02
URL: http://moietfrance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0