Sagan om lördagsutflykten.

Snön låg vit på taken, termometern visade minus 10 och det var lördag. Med andra ord en utmärkt dag för en utflykt. Utflyktsmålet var Emmaus, kontanterna i plånboken och kameran i väskan. 
 
                       
Där var fulsmockat med folk, men vad gjorde väl det när jag var i sjunde plåtburkshimlen?
 

Där fanns mängder med fint porslin nästan gratis. Men det fick inte följa med mig hem.. Tyvärr.
 
Men misströsta inte, jag hade minsann en liten påse innehållande somriga mönster, vykort och en bok i handen när jag stod och väntade på bussen.
 
Länge fick jag visst vänta...
 
Men tillslut satt jag på bussen på väg hem och tinade upp till tonerna av Winnerbäck.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0