The, duntäcken och snö.

I vanliga fall brukar jag öppna de blå förnsterluckorna det första jag gör på morgonen, men av någon anledning gjorde jag inte det idag. Istället klev jag ner i vardagsrummet och utbrast förvånat "Ohlala vad det snöar!" Jag kanske bordet tänka lite mer på min immage som svensk här nere i södern, när det är jag som tycker det är exotiskt med vita flingor som dansar nedåt gatan?
 
Frukost avhandlades snabbt och nu har jag krupit tillbaka ner under duntäckena med husets största mugg med the i vänsterhanden. Det är lördag, första dagen på det två veckor långa sportlovet och jag tänker inte lämna sängen längre stunder än vad som är absolut nödvändigt. 
 
Idag är det nämnligen inte bara lördagen den 23e februari - det är också dagen för tjejvasan. Och jag råkar känna ett par tjejer som åker. Om 25 minuter börjar Svts internationella webbsändning och då sitter jag klistrad!
 - Lotta och Maria: Jag hejjar på er! Jag kanske rent av tar mig upp ur sängen, går ut och kramar en snöboll och försöker träffa den där jobbiga tanten framför som håller ett lite för längsamt tempo? LYCKA TILL! 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0