När Signe och Henny kom på besök.

I måndags kväll mötte jag upp dessa två på stationen och bjöd på en promenad med resväskor över kullerstensgator hem. Hemma skålade vi i champagne, inte bara för besöket, utan även för att Lison hade fått sitt körkort samma dag! Sedan bjöds det på raclette och jag blev imponerad av Signes franskakunskaper.
 
Nästa dag steg vi upp tidigt, Vi (Signe och Henny) drack imponerade mängder kaffe i skål. Sedan ägnade vi en stund åt att mysa i solen vid denna halvtinade fontänen efter att ha ätit galet goda crêpes till lunch.
 
Ajaj, blåfrusna tår..
 
Det var tisdagen det. Igår hade vi långfrukost och sedan fick dom med mig ut och springa! Proviantering inför hemresan, filmtittande och en hel massa prat hans också med såklart! 
 
Och nu, när dom har åkt måste jag säga att jag är full av energi för de resterande tre månaderna här i Frankrike. Kan det vara en kombination av de bästa systrarna jag vet har varit här med mig i tre dagar och att solen har krypit fram ut sin vintergömma igen kanske?
 
 
"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0