Ekar.

Alla môjliga bôjningar av futur proche ekar i mitt huvud, ett resulatat av tvâ timmars franskakurs pâ min lediga onsdagseftermiddag.
 
J'irai, tu ira...
 
Och sen har jag en frâga till alla som undervisar i sprâk;
             Varfôr kommer alltid uppgiften om att skriva vad man vill gôra i framtiden tillbaka?
-Det âr ju i princip omôjligt att komma pâ nâgot vettigt att krafsa ner pâ en kvart. Nâr jag fôrsôker vara realistisk och ârlig brukar det nâmnligen inte gâ sâ bra, fem meningar kanske, jag vet ju inte riktigt vad jag vill gôra med mitt liv.. Nâsta gâng gôr jag som Louisa istâllet - skriver om min kommande arbetslôshet och skillsmâssor.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0