Trespråkig.

I måndags kom några trevliga tjejer från Uddevalla till Monistrol för att stanna en vecka fylld med arbeten kring vatten. I början av veckan såg jag inte så mycket av dom, men i torsdags smällde det till då vi tog, fransmän, spanjorer och tyskar under armen och åkte iväg på en dagsutflykt.
 
Vi åkte utmed Loirefloden hela vägen till Puy. Många stopp på vägen, mycket tid att prata, och att fota floden och sockertoppsbergen.
Sockertoppsberg (berg med en speciella rundade toppar) ska tydligen inte finnas på så många platser i världen - häftigt att ha sett dom på två kontinenter!
 
Kyrka från 900 eller 1000 talet, jag minns inte riktigt och klarblå himmel. Mäktiga valv och fantastisk akustik - något Anette gjorde klart om när hon bjöd på en vacker sång modell opera.
 
Fransmän, tyskar, spanjorer och svenskar - hela comuniusgänget fångade på en bild. Riktigt härliga människor!
 
 
Mysbelysning utanför teatern.
Igårkväll gick jag och Lison på en av Hervés föreställningar. Det var en saga för barn, om en hund - men den var på engelska! Jag passade på att prata lite med Andy (berättaren som är britt) efter föreställningen och åh så kul att få höra lite riktig engelska. Nästa språkprojekt blir att få till den där rätta brittiska accenten.
Jaja, det jag ville säga är iallafall att jag igår praktiserade alla mina tre språk, alltså jag pratade med personer med tre olika nationaliteter på deras modersmål. Häftigt känns det och jag är så jäklans nöjd att faktiskt kunna det!
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0