Konstigt konstnärligt sammanträffande.

Igår strax innan champagnen korkades upp visade min värdfarfar upp en bild han håller på att måla. En målad variat av detta fotot var det.
 
 
Är det inte ett fantastiskt sammanträffande att jag kvällen innan hade tänkt precis samma tanke?
 
Såhär ser mitt lilla alster ut för tillfället. Hurvida det ska i soptunnan eller inte får tiden utvisa. Färgen är akvarellpennor jag köpte i helgen - och åh så glad jag är att jag föll för den frestelsen, jag känner mig som ett barn igen!
 
Förutom att beundra hans bild pratade vi en massa, åt god mat och sjöng för födelsedagsbarnen. Vi hälsade också på den sjuka lillkusinen på sjukhuset och jag ville mest gråta. 
 
 
Sen tänker jag visa upp min kladdiga teckning jag gjorde under studietiden i torsdags. Såvidare jättebra är den inte - jag vet. Men det är bannemig något av det bästa jag har åstakommit i teckningsväg under min tid på jorden så den förtjänar sin plats här den med.
 
 
Och så tänker jag avsluta med ett Einstein-citat som inspirerede mig till detta inlägget.
 
 
 
"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0