Jag spelar vanlig.

 Vârmen fortsâtter, och jag har ytterligare en gâng till strângt fôrbjudit mig sjâlv att nâgonsin ta pâ mig ett par jeans igen, samt blivit pâminnd om varfôr man aldrig ska gâ nâgonstans utan vatten.
Efter min extrafranska i eftermiddag svidade jag om till klânning, fyllde upp vattenflaskan och gick en runda. Jag tittade pâ kalvar, tog fina kort och lyckades se en orm utan att fâ panik!
 
Delf, delf delf. Âh vad jag âr trôtt pâ att jaga folk fôr ett litet diplom. I mândags fick jag iallafall tag pâ hon som skrivt in mig och fôrklarade att jag inte ville skriva B1, och nu har jag fâtt ett litet mail med meddelandet om att C1 inte organiseras i Chambon (dâr jag var inskriven), utan att jag ska prata med min kontaktperson sâ kanske hon kan kolla upp vilket universitet jag mâste âka till. Men usch, universitet lâter ju jâttesvârt, aldrig att jag klarar av att skriva prov dâr (ja jag vet att det âr samma som prov som om jag skulle ha skrivit det nân annanstans). Jag ska iallafall prata med Mme Sauvade imân och sen fâr vi se. Ârligt talat âr jag sâ trôtt pâ det dâr jâkla diplomet nu sâ jag tror  att jag skiter i det. C1 âr sâkert fôr svârt ândâ. Och bara det att ha spenderat ett âr "sjâlv" i Frankrike som 16âring ser vâl ganska bra ut i CVt?
Duppeldepp pâ att Mormor och Morfar inte kommer denna helgen heller, men men - den som vântar pâ nâgot gott..
 
Men nu ska jag inte deppa ihop fôr det, pâ fredag âr det lov och dâ tânker jag bara ta det lungt. Eller nâstan iallafall, men familjen ska vi ett par dagar till Lyon, och den andra veckan ska vi cykla runt en sjô nânstans i alperna - sen ska jag sola och baka kanelbullar och njuta av mitt sista lov i Frankrike.
 
Imân ska jag fôrresten med comunius och svenskarna till Puy pâ guidad tur (yey, kânner ju inte alls till stan eller sâ ;), vi ska titta pâ fontâner och âta gott. Och gissa om kameran ska med? Klart den ska, sâ i helgen kommer det nog upp lite bilder dels frân Puy och frân min lilla promenad idag. 
 
 
"
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Du kan ju alltid göra det hemma i Sverige sen annars? Passa på när du har dina kunskaper så färska. Annars kanske du ångrar dig i framtiden! :)

Svar: Ja, eftersom jag redan är inskriven på B1 så ska jag skriva den nu - är ju som sagt rätt säker på att jag får det. Sen tar jag C!an senare i höst om jag fortfarande är pigg på det då :)
Fanny

2013-04-20 @ 18:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0