Girig.

Jag har kommit på mig själv med att vara riktigt girig - med franskan menar jag då. 
Hela tiden höjer jag målen och förväntningarna. Jag blir aldrig riktigt nöjd med min nivå. Jag menar hade jag för ett år sedan fått veta att jag skulle prata såhär bra så hade jag varit riktigt impad. Men nu - njäe, jag är väl knappt flytande? Jag litar knappt på när Lison säger att jag knappt har någon brytning, det säger hon nog bara för att vara snäll, tänker jag. 
 
Är jag ensam om att uppleva det, eller är det samma för alla tros? 
 
"

Kommentarer
Postat av: Amanda

Samma här! Höjer förväntningarna bàde i skolan och själv. Vad är flytande? När pratar jag "tillräckligt" bra. Jag vàgar ju inte prata med främmande människor, är rädd för att göra fel, dà kan jag ju inte vara flytande. Det blir ju fel ibland ocksà! Nej, tankarna gàr bara runt och runt ibland. Jag kan inte nöja mig.

2013-04-08 @ 18:49:34
URL: http://moietfrance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0