Svenska

Ikvall kom de andra svenskarna antligen. Det ar namnligen sa att mitt Lycée har ett utbyte med en skola i Uddevalla, och nu var det dags for svenskarna att komma hit. Har bara hunnit saga hej till ett par stycken hittils, men dom verkade minst sagt forvanade att stota pa en svensk har. Sen har min snalla engelsklarare (som forovrigt haller i utbytet med Uddevalla) ordnat med sa jag ska fa folja med pa svenskarnas aktiviteter hela veckan. Sa jag far bland annat vara med och baka akta fransk brod och aka till Lyon - i svenskt sallskap.
Det kandes minst sagt skruvat att prata svenska här! Kanner mig nastan lite blast, som att jag har gatt runt har och hankat mig fram pa skev franska i 12 dagar i onodan. Fast sa ar det ju saklart inte.

Kindpuss pa er!

"

Kommentarer
Postat av: pappa

Bon soir Fanny!
Antar att ni skall baka "favisbrödet" baguette.
Hälsningar från Trässberget

Svar: Bonjour! Älskade baguetter... Jag har nog bara en sak att säga till dessa avlånga brödbitar snart (fast dom är väldigt goda)
Hälsning från Puy en Velay
Fanny

2012-09-15 @ 21:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0