Paris

Fyra dagar i Paris med svenskt sällskap har passerat. Vi har mest latat oss, men ändå hunnit med en hel del.
 
Vi har plankat i metron.
 
Och lyssnat på metromusiker. Mycket mysigt och stämningsgivande om man frågar mig.
 
Kramat björnar vid eiffeltornet.
 
Tittat upp så vi nästan fick ont i nacken, men ändå bestämt oss för att stanna på backen med torn och höstfärgade löv högt över baskern.
 
Hedwid och Freja har läst kartan, och mitt lokalsinne har visat sig vara ganska värdelöst.
 
En kväll shoppade vi kläder i lösvikt.
 
Jag har trängts i trånga vintagebutiker med flera våningar och konstaterat att det går mycket skräp på ett fint plagg.
 
Vi hann med ett sista minuten besök på affären som säljer svenska varor som Kalles kaviar, saltlakrits, och gravad lax.
 
Och så har jag snabbfotat Moulin Rouge, mest för sakens skull.
 
Och så har vi pratat om hur det faktiskt är att vara utbytesstudent i Frankrike, delat erfarenheter om knasiga franska vanor och kedjerökande vänner, vandrat runt, myst på charmiga barer och såklart fikat... I mängder, något som kan behövas i ett kyligt paris när man för en gångs skull har fikasuget sällskap. 
Jag har haft jätte roligt och är väldigt glad att det annordnades en träff nu på lovet (även om jag är lite missnöjd med organisationen av det hela). Hoppas att alla känner att vi tar nya tag efterlovet och att resan trots för lite sömn uppbingade någon form av energi!
 
"

Kommentarer
Postat av: Ebba

Åå, du råkar inte veta adressen till den svenska affären (!!) och till där ni shoppade kläder i lösvikt? :)

Svar: Affären ligger på 17 rue duperré, öppettider och sortiment hittas här, http://www.affarenparis.com/ Vi var ambitiösa och hängde på låset kl.12, vilket vi inte tjänade så mycket på då dom tydligen inte var så punktliga som vi.

Och kiloshop som den heter finns det två av i Paris, du får hemsidan istället, enklare så. http://kilo-shop.fr/
Det fanns väldigt mycket skräp och var inte så sorterat, men ändå väl värt ett besök!

Fanny
Fanny

2012-11-01 @ 02:03:00
URL: http://ebbablixth.blogg.se
Postat av: J.

Åh, fina paris. Var där i juli och saknar det så mycket emellan åt. Var där en vecka med min kille. Vi hade hotell nåt block ifrån eiffeltornet så varje kväll spenderades där, sittandes bland hundratals andra människor och beundrade dess vackra skepnad. Och vilken känsla när tornet börjar blinka. Något jag inte saknar är metro. Usch gillade det inte alls. Vi åkte några gånger vid rusningstid och det var kaos. Folk typ stod på varandra o så åka enbart under marken.. klaostrofobi vadå haha. Kram på dig!

2012-11-02 @ 00:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0