Vi hade iallafall tur med vädret.

I tisdags morgon steg fyra lärare och 58 naturelever på bussen och åkte fem timmar genom regn och snö för att ägna tre dagar åt att studera stenar. 
 
När vi kom fram var det uppehåll och faktiskt ganska varmt. Min grupp identifierade stenar och var duktiga...
 
...medans jag ivrigt dokumenterade allt. 
 
Nämen titta. Pluspoäng för att jag parat ihop rätt sten med rätt svårstavat ord tros?
 
Alban. Typ en av dom bästa fransmännen jag känner ♥
 
Lydianne hade med sig kakan som jag aldrig kommer sluta skratta åt. Tack för bestrivningen om hur den bör ätas Eloïse!
 
Sen blev det kväller och dags att bädda(?).
 
På onsdagen steg vi upp tidigt och började strax därefter var vi på väg upp mot solen.
 
Första pausen, och typ denenda bilden jag fastnade på.
 
Sen ägnade vi resten av förmiddagen åt att trampa uppåt på stigarna som små ankor på led.
 
Marina och Alban framför berget där vi skulle få gå på MOHO'n.
 
Torsdagen inleddes med stentittande och fortsatta utomhuslektioner. Jag hölls stilen och lyssnade lagom - det var roligare att ta kort på den andra gruppen.
 
Sen åkte vi till en gamal borg och tittade på stenen som dom hade byggt av. Jag tittade på fåren på muren.
 
Sen satte vi oss på bussen igen, provade Albans glasögon, spexade och lekte sånglekar tills alla andra tröttnade på vår hesa sång.
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0