Regn, långhelg och spring i benen.

Våren verkar inte kunna bestämma sig för om den ska stanna eller inte, vänder i dörren hela tiden. Här har det regnat nästan konstant i tre dagar men vad gör väl det? 
 
Nu råkar jag ju vara en sån där lite konstig typ som för det mesta tycker om regn, så jag lånar ett citat av Marley från google.
 
Att det idag är självaste påskafton märks inte alls, jag har inte sett ett endaste påskpynt utanför carrefours säsongsavdelning. Nu är ju inte påsken någon jättehögtid, så det är väl förlåtet, men ändå. Jag är ju van vid att det firas lite iallafall.
 
Något fint har vi fått ut av högtiden iallafall - vi är lediga på måndag. Långhelgen spenderas med Lison, resten av familjen är i Paris. Tanken är att vi ska till Elise ikväll, äta reclette och fira att bacblancen är över, att Juliette har fyllt 18, och att folk börjar bli antagna till sina högskolor. Imorgon kväll ska vi på bal.
 
Ontet i fotlederna är nu i princip borta med - så äntligen ska fivefingersarna få sin första springtur. Jag har lite ärenden att uträtta i stan så det blir en utmärkt runda. Bland annat ska jag köpa garn. De där mormorsrutorna jag virkade har fått mig att inse att jag faktiskt kan, och så är ju Freja inte så lagom inspirerande.
 
 
Ha en Glad Påsk och ät ett par ägg åt mig med!
"
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Du verkar ha det bra där borta :) virka pâ och tack för lilla länken ;)

2013-04-04 @ 08:25:24
URL: http://frejahilda.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0