Narnia.

Idag har jag varit ute på promenad. Jag har varit uppe på kanten, spanat ner på andra sidan och upptäckt att kapellet och statyn på bilden ovan är väldigt bra som landmärken när man inte hittar hem.
 
 
Image and video hosting by TinyPic
På vägen började läsa på skyltarna på folks portar och lärde mig att det finns mycket elaka hundar här omkring.
 
Kikade ner i någons trädgård.
 
Sen såg jag en kvinna gå ur ut denna porten utan att låsa efter sig(!) - Spännande, bäst att se efter vad som finns på andra sidan.
 

SKOG!
 
Image and video hosting by TinyPic
Såhär glad blev smålänningen i mig!
 
Sen gick jag förbi en spegel, lånade den ett ögonblick och traskade sen hem igen.
 
Det ni, det är lite sånt man kan ägna sig åt en söndag när man helst skulle vilja sy en klänning eller äta pannkakor med Lotta. Fast att gå på upptäcksfärd och hitta Puys egna port in till Narnia är ju inte fy skam det heller. Den stora utmaningen blir bara att hitta tillbaka nästa gång.
Nu ska jag packa väskan till internatet och sen titta på sketcher.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0