Knappt vår.

Det pågår en liten diskusion här i huset. Det hela började egentligen igår då vi var på en liten eftermiddagsutflykt och jag glatt hoppade i sandaler. Termometern har de senaste dagarna visat temperaturer mellan 10 och 20 grader, vilket i min värld betyder sommar. Mina kära franska föräldrar håller dock inte med mig - det är ju knappt vår än! 
Ja, jag vet inte. Ska vi se detta som en liten kulturkrock kanske? 
Hur i hela världen jag ska klara av värmen här i början på sommaren vill jag knappt tänka på..
 
Under min lilla promenad till affären han jag iallafall knäppa lite fina bilder. (Bevis på att det visst är sommar!) Lite molnligt är det idag men det gör inget när det är fågelsång i varenda träd och de franska gubbarna i basker spelar boule på grusplanerna.
 
Dessa blomorna som var nyplanterade i höstas har överlevt vintern.
 
Jag stiftade bekantskap med dessa herrarna.
 
Såhär påbylsad och varmt klädd var jag. Stort misstag!
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0