Glest

Det har blivit glesare och glesare mellan mina inlägg här. Tråkigt men sant. Varför det har blivit såhär tror jag beror på något så alldagligt som vardagen. Det mesta som händer här är lixom bara det som händer varje dag, inte så mycket att hänga i granen -än mindre att klottra ner på en datorskärm och skicka ut på internet så alla kan läsa det. 
 
 
Det som har hänt (som faktiskt är värt at berätta om) sedan jag tog mig tid att informera er om mitt liv senast är att jag har varit i Clermont-Ferrand igen. Jag och Lison var där igår på förmiddagen för att gå på öppethus på en högskola hon har sökt till. Det intressantaste för min del var arkitekturen på skolan och shoppingen vi hann med innan tåget mot Puy gav sig av. Samt den underbart goda salladen vi åt till lunch, får ni chansed så beställ en Salade Auvergnate!
 
I övrigt har jag sprungit och ännu en gång lyckats trampa in glassplitter i foten. Till följd av det har jag letat upp och med Corinnes hjälp beställt ett par sånna här;
Rosa såklart. Eller ja, har man små fötter som jag hamnar man ganska snart bland barnskorna, och heter man då Fanny och det finns rosa att välja på - ja då väljer man ju iallafall inte bort det paret. Jag hoppas att dom har hunnit komma fram till nästa helg och att våren tar och rycker upp sig igen. På radion varnar dom om mer snö, vilket varken jag eller någon annan är så intresserade av nu..
 
 
Nu är det städning som står på schemat och sedan ska jag ta och läsa ut denna. Jag har inte många sidor kvar nu, tråkigt. Nästan så jag ska försöka lägga vantarna på ett franskt exemplar också. Dubbelt så mycket läsning, franska övning och så kan jag skicka vidare den till familjen sen. Dom har börjat bli lite nyfikna nu när jag var och varannan dag sticker ut utan skor och till och med har beställt skor för att kunna springa som om jag var barfota fast utan att komma hem och fråga om en nål och en tändare.
 
 
"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en fråga :)
Jag funderar själv på att åka som utbytestudent till Australien och jag har märkt efter att ha läst din blogg ett tag att det verkar inte hända så mycket där i Frankrike. Tycker du inte det är tråkigt om man jämför med vad många andra utbytestudenter får uppleva, visste du om detta innan du åkte?

Svar: Jag trodde nog att det skulle vara lite mer händelserikt och mindre vardagligt innan jag åkte - men det handlar nog mycket om vad man gör det till. Jag är som person egentligen ganska lat och eftersom vi bor ca 5 mil från skolan och mina kompissr på andra sidan så blir det lite krabbigt att träffa folk så mycket på fritiden. För mig gör det egentligen inte så mycket eftersom umgänget blir så himla intensivt under veckorna. Självklart händer det en massa roliga saker som jag inte skriver om här varje dag - precis som det gör hemma i sverige på håltimmarna och efter skolan.

Att det genom min blogg verkar lite långtråkigt tycker jag inte ska hindra dig från att åka. Allt beror på vad du vill och vad du gör det till!

Kram
Fanny

2013-03-17 @ 19:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0