Belfort.

I fredags packade jag, Hervé, Corinne, Brigitte och Alex in oss i bilen och for iväg till Belfort.
 
Vi drack som förväntat ganska många koppar kaffe här.
 
Fast vi drack inte kaffe hela helgen. Jag och Corinne gick tillexempel en vända här...
 
...för att titta på denna här. Tänk att vi gick ett helt varv utan att se bjässen!
 
Ärligt talat så var Belfort riktigt fult. Industriellt, grått och kallt. Tur att dom haft den goda smaken att måla sina hus i pastelliga färger iallafall - det piggar upp!
 
Det finaste miniatyr pianot jag någonsin har skådat hade dom trots allt. Synd att det inte gick att spela på det bara, eller kanske tur för min plånbok.
 
Och så en bild på anledningen till varför vi egentligen var där. 
 
Sen packade vi ganska snart ihop oss och åkte hem till Puy igen. Här hemma har solen skött sitt jobb hela dagen och jag har inte gjort så mycket mer än att agera soffa åt soffpotatisen här och filosofera över de stora frågorna i livet.
 
Det är kontigt hur livet fortgår hemma i sverige fast jag är här, och konstigt är det hur lite jag har reklekterat över det innan något viktigt ändras. Nu säger jag godnatt, sov gott.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0