Dagen jag fick sommarlov 2013 + lite lördag.

Titta på Lisons teater - sjukligt bra!
Säga hejdå till Virginie, Laurène och Manon- gråta.
Få hejdå paket -gråta.
Gå på sista franskalektionen - gråta. Tänk snart lämnar jag min franska bubbla VILL INTE.
Säga hejdå till alla som inte skulle på min hejdåfest hos Guillome - gråta.
Krama om Clarisse en sista gång och hulka fram att hon inte ska göra något dumt.
Störa rektorn under en konferrence och tacka för mig. 
Krama Arnauld och säga hejdå - gråta.
 
Sen festade vi hela natten och gjorde sånna där dumheter som man ska göra när det är sista chansen. Tidigt var vi uppe iallafall, åt croissanter och drack kaffe innan vi tackade för oss och åkte hem. 
 
Idag har jag har sprungit runt på marknaden och köpt korv och ost av bönder med nästan obegripligt bonnig dialekt. Jag har inhandlat ingredienser till en jordgubbstårta och fått typ tusen komplimanger av random folk på stan för min blombukett. Köpte den största och finaste till min fina familj såklart! ♥
 
Min röda hejdåbok som alla hemma fick skriva i innan jag åkte har blivit påfylld med fina ord på franska med. Jag hade tänkte vänta med att läsa tills under resan, men det gick inte - jag har tjuvläst det första "brevet", det av Clarisse. Sen grät jag, kände mig speciell och försökte förjävles komma på nåt bra sätt att få stanna kvar. 
 
 
 
Visst ska det bli bra att komma hem till mina vänner och min familj - men kan dom inte bara komma hit istället?!
 
 
 
"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0