Sovmorgon.

Idag tog jag och Delphine sovmorgon, eller râttare sagt, vi vaknade inte av 7-ringningen utan av den 40 minuter senare som intikerar att dom ska lâsa internatet fôr dagen.
Panik! Hoppa upp ur sângen, slânga pâ sig klâder, borsta tânderna och slânga upp hâret i en tofs fôr att springa ner till matsalen och sâtta sig och dricka thé i lugn och ro.
Jag har nog aldrig sett sâhâr trôtt ut innan, aldrig varit klar pâ sâ kort tid och aldrig fâtt lika mycket skratt frân kompisarna som undrar hur vi kan sova fôrbi ringningen.
 
Imorgon blir det ett extra alarm fôr min del dâ jag âr sjâlv i rummet ikvâll, dvs inga snâlla rumskompisar som vâcker mig om jag inte vaknar i tid..
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0