Varför jag inte slutar le för mig själv.

Jag är väldigt glad och tacksam över att jag hamnade just här, här nästan i mitten av ostens land och inte längst ner på kanten som jag först hoppades på. För ett år sedan när jag tänkte på Frankrike så såg jag framför mig vackra stränder, konstant solsken och rödvin. Men nu, när jag begränsad till tre ord ska beskriva landet blir det istället med orden kärlek, perfektion och rödvin. Att få se stora vackra Frankrike från en lite annan sida än den jag först tänkte på har varit nyttigt och jag har insett att här finns så mycket fint, så mycket fulländat och bevarat. 
Här kan man sola på stranden och åka skidor samma dag, spana över öändliga fält eller gå i skogen. Man kan bada i havet, en flod eller en liten bergssjö. Här finns öppna trevliga människor som tar hand om en och vill det bästa, här finns kultur och diskussion - och en hel del mer sol än i Sverige.
 
Ett par rejäla uppfärsbackar från min skola.
 
Frankrike visade sig vara mer än randiga tröjor, basker och vin. Landet har ofantligt mycket kultur, storslaget landskap, och fler ostsorter än man kan räkna.
 
Bilder tagna strax utanför Monistrol sur Loire i onsdags.
 
Solnedgångsutsikt från internatet.
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0