Le lac bleu.

Idag hoppade jag i min fina koala tröja från Hong Kong och bytte som tur väl var i sista minuten från kjol till jeans.
 
Vi skulle nämnligen till lac bleu. Det är en liten blå minisjö (vattenansamling?) högt upp i bergen. Fotona är helt oredigerade så jag har inte ens överdrivit lite med färgen. Anledningen till att den är så blå är att den är full med  lauze/ skiffer (och alltså inte koppar som min försat tanke var).
 
Vi förundrades över färgen, spanade på fiskarna och försökte komma på vilken sort det var.
 
Hitta hen som skrämde mig mitt under picknicken.
 
Lite utsikt på det. Våren var en bit efter där uppe på berget, det var fem grader kallare och fortfarande helt kalt på trädgrenarna. Nere i dalarna är det musöron på varenda björk, lönnarna blommar och maskrosorna täcker marken. Skål på det!
 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0