Helg på franska

Har en känsla av att det här blir bäst om jag börjar från början och tar allt i kronologisk ordning, så jag ska göra mitt bästa på den fronten.
 
I fredags av det Fransk/Svensk fest hos Marion. Det var väl ..lite speciellt för att inte nämna några olämpliga detaljer. Ganska galet och inte alls som svenska fester brukar se ut. Denna kvällen har jag dock inga bilder från, men ni kan få lite fina stödord att skapa er en egen bild av.
-rulla 
-röka
Ja, det var väl i princip det fransmännen (vissa!!) ägnade sig åt. Övriga begrundade spektaklet,
och jag och Elouise hade djupa diskussioner om hur dessa kex ska ätas. Mycket asgarv utlovas.
 
 
Så, nu hoppar vi i helt och hållet kronologisk ordning fram ett dygn då det var dags för "Le roi de l'oisseau". Det är en medeltida stadsfest som hålls i Puy en Lelay varje år för att genom bågskytte utse Fågelkungen. 
 
Så vi gjorde som alla andra och hoppade i våra kostymer och drog oss ner mot stan, då mötte vi dom här.
 
Såhär fina var Lison och Magdalena.
 
Magdalena, Elise, Juliette, jag, Paul, Lison och Hugo.
 
Sen gick vi på teater, fast det var inte barn i fina kläder som skulle uppträda.
 

Utan domhär två..
 

...Och helt plötstligt stod kajsa på scen, och blev ivägburen, och påhoppad.
 
Sen hamnade vi här, i ett karnevaltåg med en brinnande drake i mitten.
 
Och innan vi viste ordet av så var det sent, dags att gå hem igen, dra av sig sina kostymer, och sova sött.
 
"
 

Kommentarer
Postat av: Signe

man kan inte annat än älska frankrike

2012-09-16 @ 19:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0