Andra bullar.

Nu ska ni få se på något annat än de bildlösa inläggen jag åstakommer i veckorna.
Veckans aktiviteter med ett gäng underbara människor...
 
VI börjar med måndagen på en bondgård i Teyzenac.
Magdalena hälsade på lammen.
 
Och jag var väldigt koncentrerad då jag bakade baguett.
 
Här är några som alltid vill vara med på kort...
 
...Och några som lever den franska idyllen full ut med baguett under armen.
 
På tisdagen packade vi in oss i en buss, och två timmar senare var vi i Lyon.
Där är det floder med broar överallt.
 
Och barer med tydliga skyltar.
 
Vi åkte båt med finfin flagga till ett shoppingcenter.
 
Jag såg till att få min efterlängtade macaron. (som inte var så god som namnet antydde)
 
Väl tillbaka på skolan visade Cecilia upp mössan/rumpvärmaren som hon hade köpt
 
Onsdagen spenderades i Yssingeaux, för att laga mat på en Lycée Emmanuel Chabrier.
Ellie illustrerar hur seriösa vi var under den dagen.
 
Liten milkshake att börja med. 
 
Linssallad (som var väldigt mycket större än den der ut!) till förrätt.
 
Huvudrätt i form av kyckling, svampsås och svamp-potatis.
 
och så lite (vääldigt mycket) efterrätt på det.
Överdriver (nästan) inte när jag säger att jag praktiskt taget rullade ut till bussen.
 
Sen blev det torsdag, och sista heldagen med svenskarna, här var dock kameran inte lika delaktig i vad jag hade för mig.
Här är dom iallafall (nästan) alla som deltog i Sverige-Frankrike utbytet iår. En hög härliga männinskor måste jag säga!
 
Och så en liten skymt från idag såklart.
Först satt jag här, bakom kameran och jag var minst sagt nöjd med det!
 
Men helt plötsligt var jag framför kameran jag med...
Vi får se hur Tv inslaget blir, kanske dyker det upp här?
 
"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0