På franska

Jag skrev ju att jag skulle visa er hur mina kladdiga konstnärliga alster har fått ge plats åt anteckningar på franska på lösbladen jag flitigt placerar framför mig med, pennan i högsta hugg, varje lektion.
 
Här har vi "anteckningar" från historian den 11e september, dag 10 på fransk mark. Som ni ser är det mest trött kreativitet, små tankar och låttexten till en urusel låt. Den lektionen ägnade jag även en stund åt att rita av mobilförbudsskylten, det sitter en sådan i varje klassrum, något som roar mig väldigt mycket utan att någon fattar varför. Måste erkänna att jag är väldigt sugen på att knycka en innan jag åker hem.
 
Och här har vi anteckningar från den 18e oktober, vilket var dag 47 i baguettlandet (och den bästa Mammans födelsedag!) Fortfarande kladdigt och knappt läsbart, men det var ju inte handstilen vi skulle kolla på, fokusera på språket nu, det är på franska! 
 
Sen ska jag bre på skrytet lite extra, och framhäva att detta är en (för mig) lite jobbig lärare, då han mest pratar om ämnet, och så får man själv räkna ut vad som är värt att skriva ner. Detta resulterar ju såklart i att mina ambitiösa klasskompisar skriver oavbrutet under hela lektionen, och jag... Ja, jag skriver väl inte riktigt lika mycket, men vad gör väl det? Det är redan mycket bättre än vad det var i början, och ännu bättre ska det bli - vänta bara!
 
"

Kommentarer
Postat av: Julia

Jätte bra ju. Förstår man åtminstone lite är det ju alltid enklare att sätta ihop sammanhangen och så och få någon liten bild av vad det handlar om. Så fokusera inte på att få med allt, utan försöka få med det viktiga som ger dig ett sammanhang :) lycka till!

Svar: Ja, det är lite så jag tänker med. Fast mest är jag glad att jag förstår vad kapitlet handlar om. Tack!
Fanny

2012-10-21 @ 17:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0