Tre fjârdelar

Nu sitter jag i en annan skola ân den vanliga, idag var det nâmnligen dags fôr DELF-provet. (DELF âr ett internationellt prov i franska fôr folk som inte har franska som modersmâl. Klarar man provet fâr man diplom/ intyg pâ att man besitter en viss nivâ av sprâket. Intyget âr giltigt hela livet och om man klarar C1 eller C2 sâ behôver man inte gôra franska prov fôr att sôka till universiket hâr.)
Ân har vi hunnit med Lyssna, skriva och lâsa och i eftermiddag âr det prata som gâller. Tre frjârdedelar gjorda och jag kan sâga att det var bra mycket lâttare ân jag trodde. Nivân jag skriver âr A2, vilket âr nâst lâttast. Tanken âr att jag ska gôra detta igen i sommar, men dâ pâ en (fôrhoppningsvis) bra mycket hôgre nivâ. Vad jag sen ska ha det till âr en bra frâga, men lite meriter har ingen dôtt av! Till er som ocksâ tânker gôra detta senare, det âr nâstan exakt som nationella proven, sâ det âr inget nytt under solen.
 
Hâll nu tummarna fôr att jag skrapar ihop 50 poâng och fâr mitt fôrsta diplom!
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0