Tjuvstart

Nu har jag tjuvstartat årets jul, något senare än vad jag brukar. Jag anser nämnligen att det är okej att börja julmysa så snart den rätta känslan infinner sig. För mig brukar det dra igång någongång i oktober, men min snälla mor hejdar mig från att dra igång julbaket innan advent. Klokt, för annars skulle vi äta kola och lussekatter hela året.
 
Jag har tillverkat årets första julklappsetiketter.
 
Har min söta tomte Jan som sällskap på skrivbordet.
 
Och lyssnar på julmusik, såklart!
 
 
En månad och 12 dagar kvar, sen tusan är julemyset på topp. Hoppas jag iallafall, det är nämnligen sagt så att jag ska fira jul här. Fast inte helt, för en jul utan att sitta i biblioteket hos Mormor och Morfar och äta pepparkakor och dricka glögg, det tror jag inte är en riktig jul (och jag vågar inte chansa!!). Hemma hos oss är det juletider länge förstår ni, så jag kommer hem till kära vederslöv ett par dagar efter jul för att titta på röda stugor begravda i snö och träffa alla jag saknar. Sen bär det av söderut igen och jag har ungefär ett halvår kvar av det hela.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0