17

Helt plötsligt blev även jag sjutton. Sjutton år, en ganska värdelös ålder att uppnå. Det enda som händer är att man kan börja nedräkningen till arton då allt händer. Fast det gör jag inte än, först ska jag vara sjutton ett tag. Slita lite på den siffran precis som man gjort med de tidigare. Och så ska jag njuta av att det idag är min dag, och vara sådär födelsedagslat och inte göra mer än precis det jag vill.
 
Igårkväll blev jag firad något allderles fasligt.
 
Med tårta och sång på både svenska och franska.
 
Fina blommor.
 
 
Och så har jag blivit galet bortskämd med fina grattulationer och paket. Det värmer, precis som mammas hemstickade raggsockar jag har på fötterna! 
 
-Hur har jag då valt att fira på den rätta dagen?
  • Jo, jag har sagt hejdå till Mamma och Pappa.
  • Konstaterat att det är mindre än två månader tills vi ses igen.
  • Mottagit finfina gratulationer från familj och vänner både i Sverige och Frankrike.
  • Ätit supersmaskig tårta, såklart!
  • Läst födelsedagsbäcker framför brasan.
  • Tittat, undersökt noga och provat övriga presenter.
Och det har jag gjort i pyjamas, som jag faktiskt överväger att byta ut mot riktiga kläder och ge mig ut och gå en runda. Eller jag funderar på att överväga att kanske göra det, så vi får väl se hur det blir. 
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0