Lârorikt

Jag mâste sâga att dagens fysiklektion nog âr en av de lârorikaste av alla lektioner jag nâgonsin varit pâ. Vi bôrjade nâmnligen med ett nytt kapitel idag, om attirerade krafter och annat smaskigt. Den en timme lânga intruduktionen gick mest ut pâ att vâr lârare fôrklarade tydligt att vi fôrmodligen inte kommer fatta nâgot och att matten bakom âr genial - men fôr komplicerad fôr att han vill visa oss den.
Lârorikt att hôra att han inte kan fôrklara fôr att vi inte skulle fôrstâ fôrklaringen!
 
Till alla smarta, svensktalande jag kânner; Nâr jag kommer hem vill jag ha fôrklaring pâ, fysikgrejjen ovan, derivarta och relativitetsteori - les nuls-versionen (fast pâ svenska)!
 
 
Jag och Florence har redan slutat fôr dagen, sâ vi sitter i CDI och vântar pâ att de andra slutar sâ vi kan gâ och âta, och senare gâ ner till Monistrol. Och hôr och hâpna; kameran âr med, sâ kanske, med lite tur att det dyker upp lite bilder hâr i helgen.
 
"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0