Förnödenheter

Jag har varit i bokhandeln och införskaffat lite saker som jag kan komma att behöva. 
 
Brevpapper och vykort, adressbok, hejdåbok (där alla mina vänner ska få skriva en hälsning innna jag åker) och kalender. 
 
Nägonting som IPK tog upp på informationsmötet var att man inte ska höra av sig hem när hemlängtan är som allra värst. Det tycker jag känns lite tråkigt, för det är ju precis då man vill det. Samtidigt förstår jag att det förmodligen bara blir ännu värre då. Så min lösning på det lilla dilemmat är att när jag sitter där och bara vill åka hem till familjen  - då ska jag skriva brev eller vykort till dom. Då kan jag höra av mig till min älskade familj när jag vill det, men jag får ingen respons på det jag skriver förrens efter ett tag, då hemlängtan förhoppningsvis har hunnit lugna ner sig. Sen tänker jag klart att jag kan ha mail och skype kontakt med dom också, men då kan vi ju ta det när vi känner att det passar.
 
Dessutom är det ju så kul att få brev med! Precis som när man var liten och hade en brevvän.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0