Idiotförklarad

En liten upplysning om att det inte bara är jag som ställer dumma fràgor och blir idiotförklarad, i form av en onsdagslista i full prakt.
 
Topp 2 älskvärda underbara hysteriskt roliga fràgor om sverige jag har fàtt äran att svara pà hittils;
 
1. "När ni äter pà lektionerna, har ni bricka och bestick och sà dà?"  Nàgon har hört att vi i sverige äter ofta (LÄS; mer än var 6e timme) och drar slutsaten att vi äter MAT 6 gànger om dagen!!
 
2. "Har ni snö àret runt där du bor dà"  Allt norrut är alsaka, eller vaddà? (jag kommer fràn södra sverige and they know it;)
 
 
 
-Ni andra som är iväg; vad har ni fàtt höra för kul om Sverige som man inte visste?
 
"

Kommentarer
Postat av: Ebba

håller med om det där med att alla fått intrycket av att vi i sverige äter hela tiden! haha.

i övrigt har jag inte fått så många konstiga frågor tror jag. nån som frågade om Sverige låg i Europa. haha, okej.

:)

2012-09-28 @ 14:12:06
URL: http://ebbablixth.blogg.se
Postat av: Amanda

Denna eviga IKEAreklam! Det går en reklam på TV för IKEA där de sjunger "njutnjutnjutnjutnjut!" genom hela. Försöka förklara ordet njut på franska.. Nej, men annars har jag inte hört så mycket, förutom Krisprols från Pågen som jag inte kände till. Det är tydligen väldigt svenskt för här :)

2012-09-28 @ 18:08:06
URL: http://moietfrance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0