Hemlângtan

Âh vad jag har hemlângtan! Fast jag fôrstâr inte riktigt sjâlv varfôr, ingen âr dum, allt flyter pâ, sprâket gâr minst sagt frammât och ja, jag vet inte. Allt âr bara sâ annorlunda. Inget âr riktigt samma, inte hur man lôser ekvationer pâ matten, eller skriver svaren, inte heller maten eller ens hur folk klâr sig. Och det som âr mest pâfrestande; i veckorna âr den enda tiden jag âr helt sjâlv dâ jag duschar eller âr pâ toa.
 
Man kan ju tycka att jag borde ha vant mig vid det hâr laget, 72 dagar borde râcka. Men det kan jag sâga att det gôr det inte - inte fôr mig iallafall. Det âr trôttsamt och fast jag âr vâldigt vâl omhândertagen sâ kânns det lite otryggt. Otryggt pâ det dâr viset att jag inte âr omgiven av min âlskade familj och mina vânner. Inte heller kommer jag hem efter skolan, inte ens till ett riktigt hus. Det jag kommer hem till hâr âr ett kallt rum som jag inte fâr ha fôr mig sjâlv.
 
 
 
Ned/Upprâkningarna i min kalender;
  • 72 dagar i Frankrike
  • 39 dagar till jullovet, dvs 5 veckor
  • 43 dagar till julafton
  • 46 dagar till jag fâr komma hem till mitt fina Wederslôf
  • 3 lâxor och 2 prov kvar denna veckan
  • 3 lâxor och 2 prov kvar att plugga till denna veckan
 
Nu ska jag bara kânna efter om jag har gnâllt fârdigt....
...
..
.
Nja, inte helt. Sânt jag lângar efter att gôra nâr jag âr hemma pâ lovet;
  • Grâta glada târar
  • Krama min familj..
  • ..och mina bâstisar
  • Fika och spela spel hos Mormor och Morfar
  • Pussa pâ mina sôta djur - och Luna!
  • Dricka glôgg vid granen
  • Pulsa i snôn (eller slaska i snôslask??°
  • Fâ hôra allt som har hânt medans jag har varit borta
  • Fira nyâr med mina flickor
  • Ligga och dra mig i sângen med adventsljusstaken tând i fônstret
  •  
  •  
 
 
"

Kommentarer
Postat av: Christina Thelin

Hej Fanny!
Härligt att du är hemma här lite under jullovet. Kanske vi ska hinna med ett pussel också?!



Svar: Ja, det känns super! Klart vi ska pussla, hinner vi inte klart så finns det ju alltid någon som går där och pysslar på det :)
Fanny

2012-11-18 @ 14:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0