Jeopardy.

Nu har jag tânkt igen (jag gôr det râtt ofta har jag mârkt)... Och tro det eller ej, men det âr kunskapsrelaterat âven denna gângen. Jag har nâmnligen fâtt intrycket av att fransmân i allmânhet âr mindre allmânbildade ân svenskar. Exempelvis pâ âmnen som; stora hândelser i vârlden, râttstavning och gramatik av hemsprâk samt vetenskap.
 
Detta lâter ju sâklart lite brutalt och Sverige-âlskande nâr jag bara slânger ur mig det sâhâr. Men fakta âr att jag vâldigt sugen pâ att genomfôra ett test pâ âmnet. -Hitta pâ frâgor, ôversâtta till bâda sprâken och se vilka som kan mest. En liten inofficiel landskamp kan vi kalla det.
Annars kan ju rimligtvis inte veta om det bara âr att jag gâr runt och âr prâktig och "vet allt" eller om ovanstâende verkligen âr fallet.
 
Sâ, vad sâger ni, ska vi leka Jeopardy?
 
"

Kommentarer
Postat av: Signe

Tycker jag!

2013-01-21 @ 12:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0