Fôr utlânningar.

En av surveillanterna hâr pâ internatet hâller pâ att utbilda sig till Franskalârare fôr utlânningar. Win-win situation att hon ger mig och ett par andra franskakurser utanfôr den vanliga undervisningen pâ onsdagseftermiddagarna.
 
Idag var fôrsta gângen jag var med och jag mâste sâga att jag gillar't! Vâldigt mycket till och med. Ambitiôs lârare, trevligt sâllskap och underbar stâmning. Som Florence sa; Nu kommer du verkligen bli flytande. Sâ jag gnuggar genicellerna och lâser mina lâxor sâ fâr vi se vart det landar.
En kurs pâ detta viset kânns lite som det jag behôvde. En spark i baken, inspiration och uppmuntrande tillrop.
 
Nu ska jag gosa ner mig lite i sângen och bôrja i min nya bok "Jamais sans ma fille", det kânns som det bâsta fôr att hâmma fôrkylningen som har bôrjat smyga fram.
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0