Energibomb.

Sen jag kom tillbaka hit efter min lilla Sverige-semester över nyår så har jag gått och blivit en liten energibomb. Det är helt galet hur mycket mer energi jag har fått, och så är jag i allmänhet mycket gladare och piggare. 
Sådär helt magiskt har jag fått tillbaka lusten att träna och ta hand om mig själv. Väldigt fin och efterlängtad känsla kan jag informera om. 
 
Något annat informerande och upplysande är den här boken.
Bara läs den är mitt råd. Själv har jag i skrivande stund en tredjedel kvar, men jag räknar med att den är utläst innan helgen är slut.
Väldigt intressant, lättläst och minst sagt inspirerande. För att uttrycka det milt så skulle jag vilja bannlysa allt socker och straffa dom stackarna som ändå äter det. Äcklade miner utlovas under läsandets gång.
Författaren Anna, driver även en blogg som finns att hitta här; http://ettsotareblod.se/
 
Iövrigt har jag en finfin lördag, bestående av precis lagom mycket träningverk och fin läsning. Senare väntar en tur med kameran - och minneskortet och ett samtal med familjen hemma.
 
"

Kommentarer
Postat av: Amanda

Den där känslan av att vilja bli lite hälsosammare och ta hand om sig själv har infunnit sig här också. Särskilt efter ett halvår av franska bakverk. 2013 är träningens och franskans år! :)

Kram <3

2013-01-19 @ 15:13:59
URL: http://moietfrance.blogg.se
Postat av: Amanda

Tack för boktipset förresten! Hittade den på www.smakprov.se och sitter och provläser nu. Himla bra ju! Tack!

Svar: Åh, vad kul!Motivation utan måsten och löften är den bästa :)
Fanny

2013-01-19 @ 16:08:46
URL: http://moietfrance.blogg.se
Postat av: Signe

Born to run mot sockerboken när du kommer hem hör jag :)

Svar: Ingen dâlig ide! Dâ kan du fâ lâna min badskum-bok och lâra dig varifrân ditt lôshâr kommer :)
Fanny

2013-01-21 @ 12:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0