En timme.

En timme - på stan - med kameran i högsta hugg. 
 
15.00 Lämnar huset, och börjar gå mot centrum.
 
15.05 Stöter på första spegeln. Tänk att det tog mig fem månader att förstå att dessa speglar sitter i varenda krök bara för att jag ska kunna ta otalig många suddiga bilder på mig själv. Märkligt.
 
15.07 Får syn på dessa stackarna och undrar om dom aldrig tänker ge upp.
 
15.15 Jag gör ett tappert försök att få med stadens tre stoltheter på ett kort, vilket slutade med att jag backar in i en vägg, får publik och knäpper ett par taskiga bilder.
 
15.17 Upptäcker att julsmyckningen hänger kvar och ser omodern ut.
 
15.38 Står i kassan och ska precis betala när jag upptäcker reklamaffichen för min värdfars föreställning (till höger). Sliter snabbt upp kameran, tar ett kort, slänger ner den i väskan, rotar fram plånboken, för att sedan betala och få ett obekvämt leende av expediten. 
 
15.43 Springer på denna rubriken och håller inte med. (översättning - Gigantisk isbana på vägarna.) Men vad vet jag? - jag har ju inte varit på vägarna sedan igårkväll.
 
15.50 Återkom till min favoritaffär, köpte pastellfärgade miniskålar för fyndpris och fick svartvita vykort på köpet.
 
15.56 Sprang på ytterligare en spegel. Vid detta laget hade nästan hälften av mina tre lager ylle åkt av och halsduken flyttat ner i väskan.
 
15.59 Skyndar mig uppför backen hem, stannar till och tar ett numera obligatoriskt spegelfoto i motljuset. Springer vidare hem och hinner nästan helt i tid till avtalad skypetid med Mamma och Pappa.
 
"

Kommentarer
Postat av: sara

Kul med bilder, Puy känns igen. Hoppas veckan blir bra!

2013-01-21 @ 08:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0