Sagostund

Nu ska jag berätta tvâ smâ historier för er, ett par otroligt skrattretande händelser som jag ska försöka âterge sâ bra som möjligt.
 
Det var en gâng en fysiklärare som hade lite problem med projektorn, ganska stora problem för att vara lite mer exakt. Han kunde nämnligen inte fâ den att visa nâgon bild. Dâ fanns det som tur väl var en till fysiklärare som kunde komma och försöka hjälpa till.
- Kanske det gâ bättre om vi tar en sopkvast och gungar lite pâ den?
Nej, det gick inte heller.. Men dâ hade vi tur igen, det fanns en till fysiklärare i närheten redo att rycka in och lösa problemet med den otroligt komplicerade projektorn. Han fick en lysande ide.
-Vi kanske ska kolla sâ alla sladdar är inkopplade som de ska?
Otroligt klyftig kille mâste jag säga, för sen fick vi en fin fin bild pâ hela tavlan, precis som det ska, apploderade tacksamt och kunde koncentrerat fortsätta studera ljusets vâglängder.
 
För inte sâ länge sen i ett land lâng lângt borta bodde det tre väldigt snälla flickor i rum 1 pâ ett internat som efter denna händelsen har ett lite större renoveringsbehov. En av flickorna, L, hade en vana att duscha väldigt länge. Vilket hon gjorde även igârkväll (dâ detta hände), det var nämnligen sâ att när jag hade sagt godnatt och skulle kila ut frân rum 1 och upp till mitt rum och sova sâ kände jag att jag gick i nâgot blött... Och när vi tände lampan kunde vi konstatera att L med sin lânga dusch hade skapat en översvämning i halva hallen. Stort skratt och lite skrikande pâ L att hon skulle duscha färdigt, och det SNABBT!
Jag hoppade över vattenpölen och gick ut i korridoren...
- Men vad är det där?
Mycket riktigt, det var vatten i korridoren med... Ojoj, torka snabbt innan vakterna ser!
Lite senare när jag lâg där i min säng i rum 15 (som ligger precis ovanför det nâgot vattenskadade rummet) hade jag väldigt svârt att somna, det var nämnligen nâgra flickor med bekant skratt som hade väldigt roligt pâ vâningen under.
 
Snipp snapp snut sâ var dessa sagorna slut.
 
"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0