1

SNARTsnartsnart! Nu är jag inne på sista dygnet hemma, känns bra och sjukt nervöst. Tänk att redan imorgon kommer jag träffa människorna jag ska bo hos i ett år, jag kommer bli tvungen att prata franska (eller engelska) för att göra mig förstådd, och förmodligen sitta helt förundrad över hur lite eller mycket jag förstår av vad dom säger..

Nu håller jag på att packa för fullt, ska snart tömma resväskan för tredje gången och försöka banta bort dom där två kilona över gränsen. Går och lurar på vad jag ska offra, och även fast jag vet att man inte behöver så mycket som man tror så vet jag ju inte vad jag saknar om jag lämnar det hemma. Låt oss kalla det Dagens I-landsproblem.


Jag kanske ska hoppa allt materialistiskt trams och bara ta med mig Tesla?

 

  

Eller Lotta?

Umgänget är väl ändå det viktigaste? Skämt åsido, nu ska jag packa ihop datorn och ge resväskan en rejäl bantningskur.


Imån blir det avskeds-brunch och ett sista hejdå till vänner och familj, sen tusan börjar äventyret på riktigt!

"


Kommentarer
Postat av: Signe

Du kunde fått med dig Lotta. Lotta utan tofs..

Svar: Màste säga att jag àngrar mitt val ibland..
Fanny

2012-09-13 @ 12:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0