Shopping

Igår tog jag och Lison tåget till St Etienne, som staden visade sig heta. Där ägnade vi oss åt bland annat något så orginellt som shopping. Vet inte vad det är med mig (eller modet här?) men hittar nästan inget som jag gillar, köpte iallafall en välbehövlig stickad tröja och färgpennor. Så nu ska jag ägna resten av hösten åt att mysa i min tröja med öppet ut till min franska balkong och rita fula gubbar med mustach. Sen mötte vi upp Margaux och gick och fikade på ett 90-tals café. Har tyvärr glömt bort både namn och vart det låg, men om ni nån gång ramlar dit - ta en paus, lyssna på lp-skivor och beundra jukeboxen! Mer shopping, onda fötter och ganska snart en trött och hungrig Fanny, som fick vänta läänge på mat då sällskapet var kräset med vad som skulle stoppas i magen.
 
En rolig vägg vi gick förbi i början av matletandet (medans det var ljust). Tyvärr syns det väldigt dåligt vad det står, men 9 emplois, 232 coscerts gratuits.....
 
Tillslut landade vi iallafall mätta och på lite bättre humör på stället för "konserten", som jag snarare skulle kalla ett gig. Musiken var väl sådär, mitt humör likaså då jag nyligen fått lite trista nyheter hemmifrån. När kvällen blev natt begav vi oss hem till Margaux, där jag somnade så fort jag la huvudet mot kudden. 
 
Nu väntar en hel vecka på internatet. Läääääääängtar (eller?)
 
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0