Utbytesstudent i Frankrike 12/13

Jag ska alltså åka som utbytesstudent till Frankrike läsåret 12/13, och det är just det denna bloggen är tänkt att handla om.
Jag tänkte att jag kan börja med att skriva lite om mig själv, vilken organisation jag åker med, vad jag har för förväntningar, vad jag tror kommer bli utmaningar och varför jag vill åka iväg själv i nästan ett helt år. 
 
-Vem är jag? Jag heter som sagt Fanny, och jag bor i en liten by i småland. Jag älskar mina vänner, skulle gärna bo på en båt, ibland ångrar jag i smyg att jag inte går frisör på gymnasiet istället för natur. Jag bor på en gård, skulle kunna gå klädd i enbart secondhandkläder, älskar att baka och har på tok för många favritparfymer för att kunna ta med alla. Jag har storlek 35 i skor, önskar att jag kunde rita och sjunga bättre och kan ibland få kreativa impulser som resulterar i att min naglar är fixade för en bal eller att min garderob har utökats med ännu ett plagg.
 
-Organisationen? Jag åker med Internationella Program Komtoret, som är en statlig myndighet som främjar internationellt sammarbete. Än så länge tycker jag att det har varit väldigt bra. Allt är bra ordnat och jag har fått tydlig information och bra kontakter. Vad jag vet så ordnas Ett års programmen ( som jag är med i ) till Frankrike, Spannien och Tyskland.
 
-Förväntningar? Jag har självklart jättemycket förväntningar även om jag försöker att inte ha det... Exempelvis att jag trivs med familjen (och dom med mig!), att jag får vänner och att jag kan känna att jag kommer in i en vardag även där.
 
-Utmaningar? (Eller farhågor) Det är ungefär samma som förväntningarna, fast från den negativa sidan såklart! Saker som att jag ska vara för blyg, att familjen är knäpp eller att folk bara tycker att jag är konstig.
 
-Varför? För att jag vill testa något nytt, tycker att Frankrike verkar awsome, jag vill utmana mig själv att göra något som jag egentligen inte vågar. Bli tvungen att prata franska och bli bättre på det, för att bli en bättre medmänninska och lära mig att vara mer anpassningsbar. 
Sen är detta med ett utbytesår något jag alltid har varit medveten om att det fanns, då min mamma åkte till usa ett år under gymnasiet. Hon hade det bra, så jag hara bara hört possitiva saker om det. Först funderade jag faktiskt på att läsa på high school, men sen jag var i Frankrike förra sommaren och blev frälst och min franskalärare berättade om detta så var det ganska självklart att det blir Frankrike.
 
"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0