Adventsmys

Idag är det som bekant den första december och imorgon är det första advent, och gissa om jag har höjt julstämningen här hemma?
 
 
Jag började med att titta på dagens avsnitt av Greveholm.
 
Sen snackade jag ihop mig med Lison, tog fram pepparkaksdegen och formarna.
 
Fin syster debutbakar pepparkakor. Jag tipsade alla som var hemma om att smaka degen och tro det eller ej, men även fransmän tycker att degen är godast, den är "mördande god".
 
Här har vi resultatet. Dom blev lite mesiga i färgen, tror det har med sirapen att göra, men smaken var det inget fel på.  
 
På slutet blev vi kreativa, Lison gjorde en julgran och ett F för Fanny och Frankrike.Själv försökte jag göra frankrike, Lison tryckte fast ett litet rosenblad för att markera var vi är.
 
Tänka sig, jag har till och med fått mig adventsfika i Frankrike. Mandarin och pepparkaka till kaffet, inte illa. Nu ska jag ner på stan och titta efter julklappar och i eftermiddag ska jag baka lussekatter och översätta recept.
 
Och vet ni vad? Nästa helg ska vi till IKEA i St Etienne. 
Åh, jag trivs så bra här nu, känns som det inte kan bli bättre! Nästan så det är lite tragiskt att åka hem i jul, fast bara nästan!
 
"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0