1a December.

Idag var det dags för lussekattsbak. Klart man måste ha både lussekatter och pepparkakor!
 
Jag gjorde degen...
 
Och medans den jäste slog jag in de första julklapparna!
 
Jästen gjorde sitt och degen växte och blev jättestor...
 
Skjuts in i ugnen!
 
När bullarna var i ugnen började vi klä granen.
 
Tada! Mormor; notera mina försök till prästens hår.
 
I eftermiddag har vi varit på Fairtrade marknad och när vi kom hem kalla och frostbitna, drack vi thé och jag bjöd på adventsfika med pepparkakor, lussekatter och clementiner. Och så har vi tittat på en dokumentär om hur det "moderna" jordbruket med sina gifter förstör jorden och orsakar problem. Blir så förbannad på hur j*vla dumma vi är, vill mest flytta ut i skogen och äta kottar i ren protest.
 
"
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

âh! guh vad gott! Hur fâr du tid att baka och göra sâ mkt kul? :) jag tar i stort sätt bussen hem och sover under veckorna ;) När âker du hem till Sverige igen?

Svar: Jadu, under veckorna gôr jag inte sâ mycket jag heller. Dâ âr det internat som gâller, det vill sâga, sova, skratta, "plugga"..
Jag âr hemma den 27e till 4e :) Ska du hem nâgot?
Fanny

2012-12-04 @ 17:41:08
URL: http://frejafrance.devote.se
Postat av: freja

Okej ja jag testade ju ocksâ pâ att bo pâ internatet, där va det bara typ vila och plugg. Fast det är samma sak nu för jag är ofta trött efter skolan. Va härligt! Jag ska inte hem nâgot, men jag ska träffa mamma i Nice under en vecka dâ vi har hyrt en lägenhet där. Längtar! Sänder en kram :)

2012-12-06 @ 08:49:38
URL: http://frejafrance.devote%3Bse
Postat av: Christina Thelin

Snyggt Fanny!
Lussekatter o prästens hår tänker jag också göra. Vad dina ser goda ut! Pepparkaksdeg blir det nog också här snart. Nu har vi tänt andra adventsljuset också.
Jättemycket välkommen på jullovet! Kram från mormor.

2012-12-10 @ 00:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0